sunnuntaina, lokakuuta 05, 2008

16.12.1995

Olen Turussa. XXX lukee käskystäni George MacDonaldin Kalastajaa ja kartanon neitoa - olen jonkun kehaisun nähtyäni halunnut lukea MacDonaldia, mutta olen aina peräytynyt viime vaiheessa: kuka minunlaiseni haluaa oikeasti lukea Ristin Voiton julkaisemaa kirjaa, jossa on vielä rumat kannet? Itse luin Jean Gionon puunistutus-kirjan - viehättävä - ja Jenö Rejtön Grand Hotel -seikkailun - vauhdikas, päätön. Aloitan varmaan Samuel R. Delanyn Novaa. Mikäs on eläessä. [Nyttemmin minulla on MacDonaldin Phantastes, mutta milloinkas minä sitä olisin ehtinyt lukea?]

Glögiin sekoitetusta votkasta tuli hienoinen päänsärky. Pitäisikö syödä jotain?

Kirjoitin juuri kommentin Filmihullun keskusteluun. Onnistun olemaan poleeminen ainakin omasta mielestäni - nyt vain kaikki riippuu siitä, onko Filmihullun toimitus samaa mieltä. Pitää vielä Markulta kysyä, haluaako hän nähdä kirjoitukseni (se on hänenkin allekirjoittamansa) ja tehdä siihen muutoksia tai muuten kommentoida. Olen nähdäkseni ottanut huomioon hänen toiveensa ja argumenttinsa. Pitää tosin vielä katsoa, etteivät väitteeni ole ristiriidassa keskenään - ei ole hauska joutua joittenkuitten teräviin kynsiin.

En keksi muuta kirjoitettavaa tältä päivältä. Eilinen on jäänyt kommentoimatta. Kossu-palkinto meni kauniille Niina Revolle, myöhästyimme Teron kanssa (isot laukut mukana) Ilkan multimediaesityksestä, jossa hän istui päätteen kuoret päässä ja puhui yleisölle videon välityksellä. Ollilla oli selässä lappu, jossa luki "Kossu - connecting people".

Ei kommentteja: